Klant: Topicus Script: Een man met een woord Ontwerp & animatie: Jouri Verhoeven | Wiljo Rouwenhorst | Franco Palacios
Voice-over: Chantal Evers Marketing manager: Elise Oude Scholten
Voice-over: Chantal Evers Marketing manager: Elise Oude Scholten
Het vergroten van Cyberweerbaarheid binnen Topicus
Met een flinke dosis humor en creativiteit hebben we met Topicus samengewerkt om animatievideo's te ontwikkelen die medewerkers verder bewust maken van de gevaren van cybercriminaliteit.
Met een flinke dosis humor en creativiteit hebben we met Topicus samengewerkt om animatievideo's te ontwikkelen die medewerkers verder bewust maken van de gevaren van cybercriminaliteit.
De animatievideo's bevatten een reeks van scenario's die de meest voorkomende cyberdreigingen weergeven, zoals phishing, ransomware en social engineering. Door middel van visuele verhalen en personages laten we voorbeelden uit de dagelijkse praktijk zien. Hierdoor zijn de situaties herkenbaar voor de kijker. Verspreid over het jaar worden de video’s ingezet, in combinatie met andere communicatie uitingen.
Onze aanpak
De kameleon uit het logo van Topicus neemt de kijker mee door de verschillende onderwerpen. Het karakter helpt om de onderwerpen luchtig te houden en humor toe te voegen aan de verhalen. Daarnaast heeft de kameleon interactie met de omgeving, waardoor bepaalde elementen verder uitgelicht kunnen worden. Naast de animaties zijn er in de panden van Topicus ook karakters neergezet om een cross-platform campagne te creëren. Door de herhaling op verschillende plekken en momenten willen we dat de boodschap blijft hangen.
De kameleon uit het logo van Topicus neemt de kijker mee door de verschillende onderwerpen. Het karakter helpt om de onderwerpen luchtig te houden en humor toe te voegen aan de verhalen. Daarnaast heeft de kameleon interactie met de omgeving, waardoor bepaalde elementen verder uitgelicht kunnen worden. Naast de animaties zijn er in de panden van Topicus ook karakters neergezet om een cross-platform campagne te creëren. Door de herhaling op verschillende plekken en momenten willen we dat de boodschap blijft hangen.